Masz trudności z zasypianiem?

 

Nie jesteś sama - na zaburzenia snu uskarża się wielu ludzi.

Jak podaje British Sleep Association, trzy i pół miliona ludzi wierci się i przewraca z boku na bok każdej nocy, nie mogąc zasnąć. Wśród kobiet zanotowano dużo większe trudności aby się „wyłączyć” niż u mężczyzn.

Jedni wykorzystują kąpiele przed snem, inni słuchają muzyki relaksacyjnej. Są też tacy, którzy w przypływie desperacji sięgają po leki uspokajające lub nasenne. Te, chociaż pomagają zasnąć, są silnie uzależniające i mają efekty uboczne. Można też odwołać się do naturalnych sposobów – wynalezione przez brytyjskiego lekarza w latach 30tych ekstrakty dr. Bacha pomagają wyciszyć myśli i uspokoić emocje, które powodowały bezsenne noce.

Jeśli padłaś ofiarą obsesyjnych myśli o kredycie bankowym lub nieustannie wyobrażasz sobie sprzeczkę z szefem i powtarzasz w głowie te same argumenty – Kasztanowiec biały jest ekstraktem dla ciebie. Wyobraź sobie, że nie musisz doświadczać tych samych dręczących obaw w stereo każdej nocy...

Wyłączenie się po gorączkowo spędzonym dniu w pracy lub z dziećmi bywa trudne. Jeśli jesteś osobą, która entuzjastycznie angażuje się w różne sytuacje i ma na prawdę aktywny umysł, spróbuj popić od czasu do czasu kilka kropli ekstraktu z Werbeny.  A dla osób na krawędzi wyczerpania po okresie trudnej i intensywnej pracy, Oliwka zdziała cuda. Pomoże odzyskać utracone siły, nawet jeśli jesteś bliska płaczu na skutek zmęczenia.

Kiedy myśl o nadchodzącym dniu powstrzymuje cię przed zanurzeniem w objęcia Morfeusza, szczególnie wskazany jest Kroplik. Ekstrakt ten sprawia, że jesteś mniej nerwowa i masz więcej odwagi w obliczu trudnych wyzwań, takich jak występ publiczny lub ważna prezentacja w pracy. W sytuacjach wzmożonego stresu połączonego z irytacją, panicznym lękiem, a nawet puszczaniem nerwów, większość sięga po tzw. pierwszą pomoc – Rescue Remedy.

Rzepik może być remedium dla ciebie, jeśli obawy dopadają cię głównie w nocy. Jest szczególnie wskazany dla ludzi, którzy mają zwyczaj ukrywać swoje troski, smutki i problemy pod maską uśmiechu oraz odkrywają, że wracają one ze zwielokrotnioną siłą we wczesnych godzinach porannych.

„Zawsze polecam Rzepika, żeby móc zdobyć więcej dystansu do siebie i swoich problemów. Dzięki temu, ludzie stają się bardziej autentyczni i potrafią się otworzyć na wsparcie innych, mówić o swoich troskach.” – wyjaśnia Igor Pietkiewicz, psychoterapeuta ze Szpitala Jana Pawła II w Krakowie i międzynarodowy ekspert metody dr. Bacha.

- „Możesz dowolnie mieszać ze sobą do siedmiu ekstraktów. Rozcieńczasz je w wodzie i popijasz w ciągu dnia, jeśli jest kilka spraw, które nie dają ci zasnąć w nocy.”

Ekstrakty są w Polsce dostępne jako suplementy żywności w niektórych aptekach i sklepach zielarskich (zobacz: spis). Aby określić, które z nich będą właściwe dla twojego charakteru i stanów psychiki, możesz zrobić prosty test.

 

LĘK i BEZSENNOŚĆ

Kiedy cierpisz na...

- koszmary nocne, ataki paniki lub histerii, rozdrażnienie, silny stres - Rescue Remedy
- natłok niechcianych myśli i zmartwień, które uniemożliwiają zaśnięcie - Kasztanowiec biały (White chestnut)
- strach o dobro i bezpieczeństwo swoich bliskich - Kasztanowiec czerwony (Red chestnut)
- nadmierny entuzjazm i pobudliwość - Werbena (Vervain)
- strach przed określoną sytuacją lub osobą, nieśmiałość - Kroplik (Mimulus)
- poczucie przytłoczenia obowiązkami - Wiąz (Elm)
- zmęczenie i osłabiona koncentracja wskutek fizycznego lub psychicznego przepracowania - Oliwka (Olive)

 

Sześć wskazówek na lepszy sen:

  1. Ogranicz ilość wypijanej w ciągu dnia czarnej herbaty, kawy lub napojów zawierających kofeinę. Unikaj spożywania ciężkich posiłków na kilka godzin przed snem.
  2. Ogranicz picie alkoholu. Choć wywołuje senność, może powodować wczesne wybudzanie się. Również nikotyna nie sprzyja uzyskaniu zdrowego snu – zmniejsz ilość wypalanych papierosów.
  3. Postaraj się trzymać planu dnia: idź spać każdego dnia o tej samej porze, weź ciepły, relaksujący prysznic lub kąpiel. Jeśli lubisz zasypiać przy muzyce, wybierz taką, która cię uspokaja i sprzyja zasypianiu.
  4. Pamiętaj, że lepiej zasypia się w pomieszczeniu, w którym panuje ład i porządek. Warto też dobrze przewietrzyć sypialnię przed snem.
  5. Jeśli różne sposoby zawiodą, miej w pobliżu notatnik i zapisuj myśli, które mogą cię niepokoić lub rozpraszać.
  6. Nie warto się zastanawiać ile będziesz spała – to tylko pogarsza sytuację.  

 

 

Pobrano ze strony:
http://drbach.pl/sen.html
w dn. 10.04.2007

 

 

 

 

 

ZAPISY!!!

     

KONCENTRATY
ZAPISY!!!
28. - 31.05.2018
     Zobacz szczegóły          

Quantec - NOWOŚĆ!!!

Video

Poradnik

"Esencje Matki Ziemi"
Esencje Nowej Generacji